Extra

Dag kilo’s

Een persoonlijke blog, dit keer over mijzelf in plaats van over Emma Lieve.
Een jaar geleden was ik het zat, ik was nog nooit zó zwaar geweest en daar moest verandering in komen.


Ik ben echt geen sport type, zet mij in de sportschool en ik ben binnen 20 minuten weer thuis.
Geen gebrek aan “doorzettingsvermogen” want dat heb ik zeker maar sporten, nee. Ik ben gaan letten op mijn voedsel.
Ik ontbijten nóoit, at tegen 13:00 een boterham, tussendoor chips, koek, snoepjes en savonds avond eten. Na het eten nog een ijsje of een koek bij de koffie. Dit kon zo niet meer.

Om te beginnen kocht ik een fitbit. Ik ging mijn stappen bijhouden. 10.000 stappen was mijn doel, hier kwam ik lang niet altijd aan maar ik was zeker meer in beweging dan voorheen. Ik vond het geweldig het aantal stappen te halen. Ik liep vaker een stuk door het bos, hond blij, fitbit blij.

Ook ging ik ontbijten; yoghurt, frambozen, blauwwbessen – staafmixer – en daarboven op granen. Prima ontbijt, heerlijk en vullend!
Natuurlijk deel ik de helft van de yoghurt met Emma, roze yoghurt ziet er natuurlijk ook wel heel lekker uit.

In de middag nam ik een maaltijd reep van weightcare (niet gesponsord oid) ik vind de repen super lekker en kon zo makkelijk weer 2/3uur vooruit. Deze repen heb ik ongeveer 2 maanden volgehouden, toen ben ik gestopt en doorgegaan met “normaal” eten.
Nu eet ik smiddags 2 boterhammen met kipfilet of 3 rijstwafels met kipfilet/smeerkaas en komkommer.
Op 1 boterham 1 plakje kipfilet dus, als je het halve pakje erop gooit werkt het natuurlijk niet.

Als tussendoortjes nam ik ook rijstwafels, bouillon, komkommer, paprika, worteltjes of fruit.
Omdat ik thuis woon en vrijwel niet zelf kook eet ik gewoon met de pot mee. Wel laat ik de sausjes staan.


In de weekenden ben ik minder streng, dit omdat ik het dan langer volhoud en omdat het echt zo slecht niet is af en toe ongezonder te eten. Ik ontbijt gewoon met m’n yoghurt en kopje koffie maar smiddags eet ik ook gewoon een chipje en savonds een ijsje als toetje.

Wat drink je dan zoal op een dag? Nou zeker niet de hele dag water! Ik drink 2/3 koppen koffie per dag met een beetje melk, energy light (niet elke dag en niet meer dan 1 blikje) suikervrije siroop & thee. Zo heb ik het een jaar volgehouden. En hoe. Ik ben ruim 18 kilo afgevallen door enkel mijn eten aan te passen en iets meer te bewegen op ‘n dag.

Dit werkte voor mij goed, het hoeft voor jou niet hetzelfde te werken want ieder lichaam verschild.
Nog een paar kilo’s en dan ben ik, hopelijk tevreden! Zie hieronder nooit eerder vertoonde before (and after) foto’s.

AFTER


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *