Extra

Camping Altomicio Familypark

In deze blog neem ik jullie mee in onze vakantie!

De reis begon op 2 juli. Eerst moesten Steven en ik nog even een C test doen en daarna konden we gaan! Vorig jaar zijn we met de Tesla naar Frankrijk geweest, dit jaar kozen we met een benzine auto van mijn ouders te rijden. Een Tesla moet je simpelweg vaker opladen dan dat je een benzine auto moet tanken (de onze in ieder geval). Mijn ouders gingen ook mee, ieder gezin eigen auto!

Rond 19:30 reden we vanaf Poortugaal richting Duitsland. Om 00:30 kwamen wij aan in Frankfurt waar we een nachtje in een novohotel verbleven. Gewoon een simpel hotel prima voor een overnachting. In verband met C was er geen ontbijt maar kreeg je per kamer een tasje met een broodje, water, pakje drinken, een appel en een ei. Rond 10:00 vervolgde wij onze weg naar Italië. Langgge reis voor de boeg. Omdat Emma wagenziek is had ik haar van te voren wel een half reispilletje gegeven. Er was veel file in Duitsland. Continu werd er aan de weg gewerkt maar wij zijn nergens, ook niet aan de grens aangehouden om onze C testen te laten zien. Dit is bij ons, ik geef je geen garantie dat dit bij jou ook niet gecontroleerd wordt want de boetes zijn hoog!

Een uurtje of 20:30 kwamen wij aan bij de eerste camping. Altomicio Family park. We hadden ons online al aangemeld dus we waren zo klaar bij de receptie. We hebben ons verblijf via allcamps geboekt. Daar hebben wij ook aangegeven dat we graag de huisjes van onze beide gezinnen naast elkaar wilde hebben. Dit is geen garantie! Uiteindelijk zat er 1 huisje tussen maar dat is natuurlijk geen probleem.

We hebben de eerste avond op de camping gegeten. Emma was erg overprikkeld en gaar van de reis. Daarbij is het er echt een kinderwalhalla met lampjes en automaten en noem het maar op dus daar wilde ze heen in plaats van eten. Ik laat haar alleen niet in haar eentje over de camping waggelen dus ze moest bij ons blijven. Lang leven de wifi op de camping dus ze kon terwijl wij aten “bubbel guppies” op videoland kijken!

Het eten op de camping is prima. Maar voor het echte lekkere Italiaanse eten moet je toch de dorpjes zoeken.

De camping heeft 3 zwembaden. Een klein kinderbadje met sproeiers, een groot diep bad en het badje van al mijn story’s op instagram. Met 30cm diep water. Dit bad heeft drie glijbanen en een soort klim rots met kleine glijbaan. Je kan goed overzicht houden in het bad en je hoeft niet te reserveren als je wilt gaan zwemmen. Wij kwamen nét buiten het seizoen aan. Een coronabiertje was toen €3 en toen we weggingen en de zomer vakantie was ingegaan in Nederland koste dit zelfde biertje €4,50. Je mag eten en drinken aan het zwembad.

Zondag overdag hebben wij de hele dag aan het zwembad gelegen en kwamen we er achter dat de Italiaanse zon toch wat steker is dan die in Nederland. In de middag zijn we een supermarkt gaan zoeken. Ik vind de supermarkten in het buitenland echt een uitje. Geweldig al die producten die wij in Nederland niet hebben. We kochten veel drinken en vast eten voor als we wilde gaan bbqen. Zondag avond zijn we met zijn alle naar Sirmione gegaan. Een prachtig dorpje! Ik kreeg hem al vaker als tip doorgestuurd. Het late eten in Italië waren we nog niet zo gewend dus na wat snelle foto’s zochten we een restaurant op. Ik nam een pasta (duh) en echt. Ik heb nog nooit zulke lekkere pasta saus geproefd. Nu ik dit typ zitten we in de auto naar camping 2 dus wellicht vind ik nog ergens saus wat gaat overtreffen. Na het eten namen we een ijsje. Ik was gewend aan de Nederlandse ijsbollen dus koos twee smaken. De ijsbollen in Italië zijn niet, maar dan ook echt ff niet te vergelijken met die in Nederland. Daar waar ik hier dus twee bollen koos, beschouwen ze dit in Nederland als vijf bollen. Zooo veel! Maar ach, het is vakantie en het was heerlijk!

Maandag chillde we weer aan het zwembad en gingen we ‘s avonds bbqen. Samen met Steven ben ik nog vers vlees gaan halen. Emma had een worstje en mais.

Dinsdag avond gingen Steven en ik samen weg naar Lasize. Echt een prachtige plek aan het Gardameer. We hebben eerst een rondje gelopen en kwamen daarna uit bij een restaurantje met een soort binnentuintje waar je kon eten. We besloten deze avond voor vis te gaan. Als voorgerecht had Steven zwaardvis carpaccio en ik ham met meloen (oké dat was geen vis.) Als hoofdgerecht had Steven mosselen en ik calamaris. En natuurlijk een fles wijn. Die avond speelde Italië tegen Spanje en besloten we dat op de camping te gaan kijken. We bestelde twee cocktails. Steef bestelde de tweede alleen extra strong. Nah dat was zeker te proeven ja. Gelukkig won Italië de wedstrijd en was iedereen gelukkig daar.

Woensdag – zwembad. Mijn ouders gingen met de hond een dagje weg en ‘s avonds hebben we met z’n alle gebbqt. Garnalen en forel.

Donderdag – zwembad, en in de middag ben ik samen met Steven een stuk gaan rijden. Na tig bergen zagen we opeens een soort ski lift omhoog gaan. Dit wilde Steven wel doen. Ik kreeg alleen maar flashbacks naar dat nare verhaal van een kabelbaan in Italië die geklapt was dus ik vond het maar spannend. Toch zijn we er in geweest en toen ik Steven vroeg waarom er precies niemand anders in deze lift zat sloegen bij hem ook de zenuwen er in. Maar goed, heelhuids boven gekomen en het uitzicht was prachtig! Er liepen schapen rond en het had vrij zicht over het hele Gardameer. Daarna zijn we doorgereden naar Bardolino geweest. Ook een super leuk dorp helaas niet veel van kunnen zien want het was opeens noodweer.
Ik heb wel de lekkerste tomatensoep ever op daar. Steven wilde zelfs zijn voorgerecht ruilen met mijn soep maar daar ging ik niet mee akkoord. Daarna kozen we beide een pizza en gingen we weer richting de camping. Deze avond zijn we vroeg naar bed gegaan, vakantie leven maakt je moe.

De laatste volle dag ben ik smorgens met Steven naar een DM winkel geweest. Deze heb je niet in Nederland en ik vind t heerlijk om daar door heen te lopen (de man niet dus die wachtte in de auto haha) Daarna zagen we een strandje en heeft Steven nog even gezwommen in het Gardameer!

Daarna hebben we nog even aan het zwembad gezeten. Emma bleek alleen niet zo fit en viel bij mij in slaap. Gelukkig knapte ze een beetje op en zijn we eind van de middag met zijn alle naar de watervallen in Molina gaan kijken – Parco delle Cascate di Molina –
Een kaartje is geloof ik €7 en je kan verschillende routes kiezen. Wij kozen de korte van een half uur. We waren op onze teenslippers ook niet al te best voorbereid haha. Het was wel echt prachtig en zeker een aanrader om heen te gaan. Let er wel op dat je niet met een kinderwagen daar kan komen. Je moet soms echt stukken omhoog lopen en dichte schoenen is ook handiger dan gladde flipflops. Na de watervallen besloten we om de laatste avond in Garda te gaan eten! De watervallen bevinden zich hoog in de bergen en de weg terug hielt Emma haar maag het niet meer. Het zijn ook tig haarspeldbochten achter elkaar. Noodstop met view. Alles schoongemaakt en we vervolgde onze weg haha. Natuurlijk geen reserve kleding mee maar gelukkig had mijn moeder haar vest dat even diende als jurk. Aangekomen in Garda eerst op zoek naar nieuwe kleding. Het eerste winkeltje was mij te duur. Een reserve jurk voor €55 vond ik wat overdreven. Uiteindelijk scoorde we een fout “Garda” shirt in maat 7/8 jaar dat prima door kon voor jurkje. We aten op de boulevard. Het restaurant vonden we matig. Het duurde erg lang voor we ons eten kregen en ze vergaten een paar keer dingen te brengen. Het ijsje van de ijssalon was wel weer lekker. Daarna weer terug naar de camping en begon ik vast met inpakken van onze spullen. De volgende ochtend moesten we namelijk voor 10:00 het huisje uit zijn!

Wat ik echt een pluspunt vond aan deze camping was dat het niet mega groot was. Groot, maar niet te. Wij hadden een speeltuintje tegenover onze huisjes zitten dus Emma kon daar onder toezicht gewoon spelen na het ontbijt en avond eten. Het zwembad werd super vaak schoon gemaakt en alle wc’s waren ook echt schoon.
Bij het zwembad kon je makkelijk eten en drinken halen, hiervoor hoefde je niet ver te lopen.
Er was elke avond animatie (niet heen geweest) en ze zijn er super lief voor kinderen en honden.
Ook was er een redelijk grote supermarkt op de camping, natuurlijk de helft geïmporteerd uit Nederland dus redelijk duur maar je kan er wel iedere ochtend verse broodjes en croissantjes halen. De croissantjes met pudding aan de binnenkant zijn echt hemels.

Handige dingen om mee te nemen naar Altomincio Family park; anti mug, opblaas banden, sos bandje voor kind als optie want ze krijgen een bandje van de camping.

Hier onder nog een fotoserie van onze vakantie.